Sunday, November 1, 2009

YB Badul Hisham Abdullah

Saya pernah cakap Dato Nasarudin Hashim, ADUN Bota masuk PKR. Katanya dia masuk PKR sebab yakin dengan kepimpinan PKR, yakin PKR menjunjung Perlembagaan dan percaya permuafakatan PKR. Tapi lepas beberapa hari dia masuk balik UMNO dengan alasan yang sama !
YB Badrul Hisham Abdullah wakil rakyat N46 Pelabuhan Klang pernah mencetuskan kontravesi apabila membatalkan program Sukaneka Rakyat DUN Pelabuhan Klang pada saaat akhir yang menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan penduduk dan ditegur secara terbuka oleh YAB Menteri Besar Selangor supaya menjalan rawatan pakar psikatri kerana gagal menjalankan tugas sebagai ADUN PKR
Sekarang YB Badrul Hisham Abdullah pulak keluar PKR dan mengistihar sebagai wakil rakyat bebas dan menyokong BN. (bebas ke tu). Sebelum ini beliau juga pernah buat kenyataan menafikan akan mengikut jejak 3 ADUN Perak yang mengisitihar sebagai wakil bebas. Beliau juga membuat kenyataan akhbar tetap komited dan percaya dengan kepimpinan PKR.
Sekarang sesiapa pun tak payah nak jelaskan kenapa masuk atau keluar BN. Semua alasan hanya retorik je. Sebab akhirnya orang dapat lihat dan tahu kenapa orang politik membuat tindakan dan keputusan. Sebenarnya mereka hanya ada kepentingan poilitik, buat keputusan politik untuk kepentingan politik dan bukan kepentingan rakyat. Mereka hanya menggunakan rakyat untuk kepentingan diri dan mengangkat mereka sebagai wakil rakyat.

No comments:

Post a Comment