Thursday, July 1, 2010

Tan Sri Khalid Ibrahim

Kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim memimpin PKR Selangor tercabar apabila digantikan dengan YB Azmin Ali. Bila berlaku pengstrukturan semula atau perubahan dalam sesebuah organisasi samada pentadbiran kerajaan, syarikat perniagaan maupun pertubuhan parti politik ia menunjukkan suatu usaha ke arah memperkasakan pertubuhan itu sendiri atau reaktif dengan keperluan semasa sedang dilakukan.

Apa juga alasan PKR, kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim tidak lagi relevan di Selangor dengan isu dan masalah politik semasa. Samaada ia merupakan percubaan awal atau percaturan politik, itu masalah PKR.

Tapi sesuatu yang saya nak kongsi. Itulah akibatnya bila kuasa yang dipinjamkan digunakan untuk menginayai masa depa anak yatim dan fakir miskin yang diterajui oleh Yayasan Basmi Kemiskinan. Orang yang memusnahkan masa depan anak yatim tidak akan selamat di dunia. Itu hidayat dari YANG MAHA ESA. Sebenarnya Tan Sri Khalid Ibrahim masih Dato Menteri Besar Selangor. Masih belum terlambat untuk membetulkan kesilapan yang telah dilakukannya kepada YBK, sebelum jawatan Menteri Besar digantikan oleh orang lain. Masa itu tak ada guna penyesalan.

No comments:

Post a Comment