Friday, June 25, 2010

Khairy Jamaluddin

Bila budak ni berkonfrantasi dengan Datuk Ibrahim Ali, Presiden PERKASA saya seronok dan rasa nak tumpang semangkuk dan sokong KJ ni (pasal ini je).
Saya bukan nak sokong pasal PERKASA penghalang 1Malaysia. Sebab penghalang tetap ada, walau bagaimana baik dasar kerajaan termasuklah DEB, DPN dll. Tapi PERKASA ini kadang2 dah lebih dari parti politik yang sentiasa mencari liputan dan populariti. Akibatnya isu yang dibawa bukan lagi pasal orang Melayu. Pasal isu Palestin di Gaza dan Amerika pun mereka berpiket. FOKUS lah bro Datuk Ibrahim Ali. Jangan biarkan anak buah buat program semata-mata nak masuk liputan media je. Baguslah Khairy bantai PERKASA ni sikit.

Misalnya ada suatu insiden di UMNO Selangor dalam perbincangan bagaimana untuk berdemonstrasi membantah keputusan Kerajaan Selangor cuba merampas sebuah NGO yang terlibat dengan program kemiskinan. Ada wakil mereka meminta supaya UMNO jangan terlibat dengan gerakan ini, biar PERKASA yang menonjolkan diri. Malah ada seketika PERKASA digembar-gembur lebih diterima dari UMNO sebab mereka berjuang untuk Melayu kononnya. Nasib baik Pengerusi (YB Shukur Idrus) membantah dan tidak bersetuju.
Khairy Jamaluddin dalam isu ini dia lebih bersifat contemporary. Faham nilai dan budaya rakyat majoriti rakyat Malaysia. TAHNIAH

No comments:

Post a Comment