Saturday, December 27, 2008

Tan Sri Muhammad Muhd Taib

Kita perlu pemimpin Melayu. Memimpin untuk masa depan orang Melayu. Kita bukan mahukan pemimpin yang bijak menggunakan kesempatan dan peluang untuk mengangkat diri. Kalau setakat aktiviti ‘image building’ dengan menggunakan sumber media ‘conventional’ dan ‘unconventional’ bila setiap hari ada kenyataan akhbar, setiap hari masuk TV malah setiap hari ada ‘media coverage’ hasil gerakan campur tangan pihak media yang dibayar, saya tak hairan.
Itu semua metodologi yang ada dalam ilmu sains politik. Ia hanyalah ‘cosmetic’ dan ‘fabricated’ jika tidak keterlaluan. Kita tidak mahu semata-mata kerana lama dalam karbinet, ramai orang UMNO yang dibelanya. Kita tidak mahu pemimpin Melayu yang sentiasa menggunakan kuasa eksekutif tapi tak berani menggunakan kuasa politik mereka apatah lagi bila berdepan dengan desakan pembangkang mahupun parti komponen.
Kita mahu jasa kepimpinan dan ‘track record’nya apabila ramai orang Melayu yang berjaya dalam ekonomi dan pelajaran. Kita mahu pemimpin Melayu yang sentiasa mementingkan Melayu melebihi dari segalanya. Kita mahu pemimpin Melayu yang sentiasa setia dan 'commited' dalam UMNO. Dan yang penting sekali tolak sama sekali pemimpin yang menggunakan kekuatan duitnya dan kuasa yang diamanahkan untuk kepentingan politiknya.
Saya secara peribadi tetap memilih Tan Sri Muhammad Muhd Taib sebab dia adalah pemimpin rakyat. Track recordnya, semasa dia menjadi Menteri Besar Selangor dan kesetiaannya kepada UMNO, katanya ‘patah kedua sayapnya paruh sandaranya’ semasa kalah Naib Presiden yang lepas. Nah, siapa pilihan saudara?

13 comments:

  1. Lu janganlah gunakan platform blog untuk kempen. Bukan ada perwakilan UMNO dalam virtual ground ni. Perwakilan UMNO kalt PWTC tu

    ReplyDelete
  2. Pemilihan Timbalan Presiden tu hal UMNO. Biarlah orang UMNO yang fikir dan tentukan. Tapi untuk menentukan siapa Timbalan Perdana menteri tu, itu urusan Dato Seri Mohd Najib yang fikir. Kalau dia nak Muhyidin jadi Timbalan Perdana Menteri, dia kena beritahu lah orang UMNO supaya pilih Muhyidin jadi Timbalan Presiden UMNO. BETUL TAK

    ReplyDelete
  3. Kan namanya wacana, berilah pandangan

    ReplyDelete
  4. Dalam UMNO mana ada yang kecundang bangkit kali kedua. Kalau nak ada pun pun Mike Tyson lah. 11 tahun erased tapi ada usaha nak come back. TERROR dia dia

    ReplyDelete
  5. Dalam UMNO mana ada yang kecundang bangkit kali kedua. Kalau nak ada pun pun Mike Tyson lah. 11 tahun erased tapi ada usaha nak come back. TERROR dia dia

    ReplyDelete
  6. Sepatutnya Rafidah Aziz yang bertanding Timbalan Presiden ni. Tapi orang Melayu ni ortodox (wanita layak di dapur je) sebab tu dia melalui ranjau yang sukar.

    ReplyDelete
  7. Orang Umno kena pilih Timbalan Presiden yg bukan sahaja dinamik tetapi juga mempunyai PR yg disenangi. Saya berpendapat Dato Seri Ali ni cuma ada PR tapi tak dinamik. Tan Sri Muhyidin pula hanya dinamik tapi lemah PR. Yang ada dua2 PR dan Dinamik ni cuma sorang....TAN SRI MUHAMMAD B HJ MUHAMMAD TAIB.

    ReplyDelete
  8. kITA KENA PILIH ORG KERANA KITA SUKA PADA DIRINYA...SUKA PADA KARAKTERNYA...SUKA PADA KEPIMPINANNYA. JGN CARI PEMIMPIN YG SUKA HULUR JE. AKU DAPAT BYK FEEDBACK DPD PERWAKILAN YG TAN SRI MUHAMMAD NI MEMANG TAK SUKA GALAK KASI DUIT. KALAU JUMPA DIA PUN DIA CUMA AKAN MEMBERI SEDIKIT TALK MENGENAI VISI DIA DAN HARAPAN DIA DAN BERTUKAR2 PENDAPAT DGN PERWAKILAN. INI YG AKU RESPECT KAT MAT TAIB NI. NO POLITIK WANG.

    ReplyDelete
  9. If you could give more detailed information on some, I think it is even more perfect, and I need to obtain more information!
    Personalized Signature:金陵热线棋牌游戏中心,名城苏州游戏中心,云南信息港游戏,彭城视窗棋牌游戏中心,江苏互联星空棋牌游戏中心,广西休闲游戏中心,安徽棋牌游戏中心

    ReplyDelete
  10. Very rich and interesting articles, good BLOG!

    ReplyDelete
  11. See you in these things, I think, I started feeling good!
    Personalized Signature:贵州信息港休闲游戏中心,我爱掼蛋网,重庆游戏中心,金游世界视频棋牌游戏中心,南通棋牌游戏中心,贵港热线休闲游戏中心,淮安棋牌游戏中心

    ReplyDelete
  12. I think I come to the right place, because for a long time do not see such a good thing the!

    ReplyDelete