Thursday, March 5, 2009

Ahli UMNO Selangor

Iklim politik sekarang menuntut semua ahli UMNO Selangor mempunyai jatidiri yang tinggi. Ahli UMNO Selangor semua peringkat di semua 22 bahagian di Selangor perlu bersatu menghadapi saingan politik mereka iaitu PKR, PAS dan DAP. Kepimpinan UMNO Selangor mesti berjuang hingga ke titisan darah terakhir merampas kembali Selangor dari PKR. Orang UMNO Selangor tidak lagi boleh terlalu asyik berpolitiking sesama mereka.
Tapi boleh kah mereka bertahan apabila tidak lagi dapat peluang berniaga dengan kerajaan negeri dan kerajaan tempatan. Sebab semua orang tahu tahu kepimpinan UMNO sekarang majoritinya terdiri dari usahawan dan kontraktor yang mencari makan dengan kerajaan. Kecuali peluang berniaga dengan kerajaan persekutuan, peluang dengan kerajaan negeri dan kerajaan tempatan nampaknya tertutup rapat. Malah ada dari kalangan kepimpinan UMNO telah mengistihar sebagai ahli PAS atau PKR demi menjaga kelansungan perniagaan mereka.
Boleh ke kepimpinan UMNO Bahagian di seluruh 22 bahagian bersatu, dengan visi merampas Selangor. Tapi apakah misi mereka untuk mencapai visi tu. Ya, saya berpendapat misi mereka adalah memenangkan Tan Sri Muhammad Muhd Taib sebagai Timbalan Presiden UMNO demi mencapai visi tersebut. Ia sangat murni dan semua kepimpinan UMNO Bahagian di Selangor akan bersetuju. Tapi bersediakah mereka menzahirkan dengan tindakan sewajarnya.
Kalau mereka tak mampu melakukannya. Alamat bertambah ramai ahli UMNO di Selangor akan tukar baju lepas ni. Sebab kepada ahli UMNO, menjadi ahli politik pembangkang sangat pedih dan menyiksakan.

No comments:

Post a Comment