Wednesday, March 19, 2008

Muhammad Muhd Taib

Tan Sri Muhammad bin Muhd Taib, MMT diberi kepercayaan oleh YAB Perdana Menteri memimpin Kementerian Pembangunan Luar Bandar Dan Wilayah, KKLW dalam pengumuman barisan karbinet baru-baru ini. Tahniah Tan Sri. Saya bukan ada kepentingan lain selain dari keyakinan saya sebelum ini dan selamanya, beliau mampu melakukan sesuatu untuk orang Melayu di dalam negara ini.

Nyatalah, kita hanya boleh merancang tetapi ketentuan dari ALLAH adalah segalanya. Tanpa hidayah dan petunjuk dariNYA siapalah kita. Bila Tan Sri MMT diberi kepercayaan sebagai menteri maka berkata-kata orang UMNO. ‘Nasib baik Tan Sri MMT tak bertanding dalam pilihanraya kalau tidak tentu dia kalah dan tak akan menjadi Menteri’. Senario ini sangat berbeza ketika dia tidak dicalonkan sebagai calon BN dalam mana-mana kawasan parlimen sebelum ini. Yang ada adalah tuduhan tidak adilnya kepimpinan dalam menentukan calon, termasuk komen saya sebelum ini. (wakil rakyat dipilih oleh poemimpin bukan rakyat)

Kita hidup hanya sekali. Begitu juga peluang untuk meninggalkan sesuatu untuk isi alam ini. Sesiapa yang diberi peluang untuk berjasa kepada Agama Bangsa Dan Negara sudah tentu akan menggunakan sebaik-baiknya sebagai modal tuaian di akhirat. Kalau kesempatan itu menyebabkan seseorang itu takbur dan angkuh takkan ke mana. Saya yakin misi Tan Sri MMT hanyalah untuk menjayakan misi UMNO mengangkat mertabat orang Melayu. Tahniah Tan Sri MMT. Siapa pun takkan dapat memadamkan jasa Tan Sri MMT di Selangor. Walaupun setelah 11 tahun meninggalkan Selangor, jasa dan sumbanganya di Selangor amatlah besar. Semuga Tan Sri cemerlang di KKLW. Selamat Bertugas

1 comment: