Wednesday, September 10, 2008

Ahmad Ismail

Untuk membina kekuatan UMNO pemimpin kena sentiasa bertindak tegas. Sesiapa sahaja yang melanggar disiplin parti tak kira politik dan rasuah wang tidak akan terlepas dari peraturan parti. Terbaru keahlian Ketua UMNO Bukit Bendera digantung 3 tahun setelah mengeluarkan kenyataan yang dilihat oleh MCA dan GERAKAN ‘racist’ dan menimbulkan ketegangan kaum.
Saya tidak pasti sejauh mana hukuman itu wajar. Sebab UMNO ini penuh dengan muslihat. Ye lah nama je sahaja parti politik. Sebab pihak polis sedang menyiasat tapi UMNO yang jatuhkan hukuman.
Kenyataan Dato Seri Najib jelas, kenyataan Dato Ismail adalah kenyataan peribadi, bukan pendirian UMNO. Habis apa yang sibuk sangat MCA dan GERAKAN ni. Pemimpin mereka pun selalu buat kenytaan peribadi. UMNO tak sibuk pun.
Atau adakah kenyataan Dato Ismail Ahmad tidak selari dengan pemimpin UMNO maka itu dia perlu diambil tindakan. Saya harap UMNO jangan sampai tidak membenarkan perbezaan pendapat dikalangan ahli sudah.

2 comments:

  1. Pak Lah sebenarnya marahkan 13 Ketua UMNO Bahagian Pulau Pinang yang menyokong Dato Ahmad Ismail. Jadi dia gantung Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera sebagai amaran kepada 13 Ketua Bahagian UMNO yang lain tu.

    ReplyDelete
  2. Kalau nak gantung telor, dah tentu pilih yang keras... Hanya telor Ahmad Ismail saja yang keras, telor telor lain dalam MT UMNO ada yang lembihk dan dah jadi telor tembelang...
    Oleh tu telor yang keras lah yang digantung..

    ReplyDelete