Thursday, September 11, 2008

Muhyiddin Yassin

Semalam Pak Lah terkejut(keciwa) dengan kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mahukan plan peralihan kuasa dijalankan lebih awal. Kata Pak lah tidak sepatutnya kenyataan seperti datang dari ahli karbinet yang telah pun bersetuju dengan plan tersebut sebelum ini.
Saya pun bersetuju, tapi bersetuju untuk tidak bersetuju. Apa pasal peralihan kuasa memerlukan masa sehingga 2010 tu. Lagi banyak Pak Lah beri alasan, lagi banyak orang ingat macam-macam. Sebab apa jugak alasan jika berlaku perkara buruk rakyat akan kata ini adalah perancangannya. Saya setuju dengan pendapat Tun Mahathir 'BN leader(Pak Lah) who was indecisive, unable to deal with the increasing cost of living, flip-flopping, unable to stimulate the economy and above all is known for putting his family's interest above that of State'. Ini menyebabkan ketirisan sokongan rakyat kepada UMNO dan BN terus berlaku.
Jadi saya rasa Tan Sri Muhyiddin hanya cuba nak selamatkan UMNO dan BN. Kenyataannya memang konsisten dari dulu lagi. BN leadership perlu segera reform. Gantung keahlian UMNO tak cukup Pak Lah ! Jangan harus MT UMNO buat keputusan gantung Tan Sri Muhyiddin pulak!

3 comments:

  1. Masalahnya sekarang dalam UMNO orang dah tak hormat Pak Lah macam mana orang menghormati dengan tindakan dan wawasan Tun Mahathir dulu. Pak Lah ni nampaknya orang tak berani cakap je. Jadi yang berani Tun Muhyiddin Yassin je. Pemimpin macam ini lah yang diperlukan oleh orang Melayu. Bukan yangh YES MAN je

    ReplyDelete
  2. Jangan Tan Sri Muhyiddin Yassin lompat parti sudah. Tapi itu yang hangat di pasaran sekarang. Jadi Tun Mahathir kena masuk UMNO balik. Pak Lah jangan tak lulus sudah.

    ReplyDelete
  3. Orang mcm Muhyiddin ni banyak didalam UMNO, cuma takut bersuara...Kita patut banyakkan orangt sebegini menyatakan apa yang sebenarnya berlaku, UMNO perlu berubah meniti Zaman yang kalut ini.. Kalau bercakap benda yang betul pun nak dihukum..Tunggu lah PRU13 nanti, sebelum malapetaka itu terjadi maka ramai ramailah orang orang UMNO berkata benar dan ayooooh berubah.

    ReplyDelete