Friday, September 12, 2008

Zaid Ibrahim

Zaid Ibrahim mencadangkan Muhyiddin Yassin dipecat. Semalam saya kata janganlah sampai ada usaha menggantung Muhyiddin Yassin semata-mata ada perbezaan pendapat dengan Perdana Menteri. Tapi pagi ini saya baca akhbar, kenyataan Zaid. Lagi terror. Dia cadang pecat terus. Katanya pilihan yang ada kepada Muhyiddin adalah meletak jawatan dari karbinet kalau masih tidak bersetuju dengan PM.
Apalah mangkok ayun ni. Setiap kali tidak bersetuju dengan ketua kena letak jawatan. Setakat tu je ke kebijaksanaannya sebagai menteri yang dilantik Pak lah ni. Saya rasa kita berhak tidak bersetuju dengan ketua kita. Tetapi akur dengan keputusan boss atau consensus. Selagi kita tidak melakukan perkara yang bertentangan dengan keputusan OK lah tu. Comment apa ada masalah.
Zaid pernah menulis sebuah buku 'In The Good Faith'. Umumnya tulisannya saya rasa dia menyatakan pendirian dalam pelbagai isu dalam negara. Saya terpesona dengan ulasannya yang berani kerana benar. Tapi bila minta Muhuyiddin letak jawatan. Saya rasa Zaid buat kenyatan politik.
Akhirnya saya rasa Muhyiddin buat statement above his political interest tapi Zaid, his political statement above all. Agaknya.

2 comments:

  1. Kita mesti faham bahawa Zaid ini naik dan hidup sebagai Senator kerana dilantik oleh Pak Lah...rakyat kelantan tak lantik orang bisul seperti dia, siapa nak dia...Dia kena berkokok dan ampu bos dia...kalau dia tak kata begitu, siapa yang nak berkata kata pun..dia kena naik kan saham dia dizaman melest ini.

    ReplyDelete
  2. Tapi Menteri bongok ni pun patut letak jawatan sebab tidak bersetuju dengan dasar kerajaan pasal ISA. Saya rasa dia yang patut letak jawatan terlebih dulu.

    ReplyDelete