Sunday, October 28, 2007

Pelajar Tingkatan 3 SMK GombakSetia (1975)

Tahun 1975 memang terlalu lama. Masa tu Tingkatan 3. Selepas 32 tahun jumpa balik atau mengenang kembali masa tu tersangatlah nostalgic dan momento. Saya sekolah Menengah Kebangsaan Gombak Setia. Masa tu wawasan saya dan rakan-rakan yang lain memang tak ada pasal virtual atau tenaga gelombang ni, apatah lagi codeless telefon, sms, mms. Wawasan kereta Nasional Proton ce’gu tak pernah bincang, apatah lagi rakyat Malaysia ke angkasa (ISS)

Jika diberi peluang semua orang nak kembali kembali ke zaman tu. Sebab, sudah tentu nak membaikki sebarang kelemahan atau menambah nilai kebaikan yang ada. Inilah kawan-kawan saya dalam kelas tingkatan 3. Saya nak cerita yang lelaki je, Saya tak nak komen yang perempuan sebab kena minta kebenaran laki masing-masing.

Dari kanan barisan belakang – Tun Karim bin Muin (kerja di MAYBANK. Tun tu bukan darjah atau pingat kebesaran tapi memang nama), Khairil Anuar Ishak (dia ni junior saya di universiti. Dialah yang menguruskan perhimpunan kami selalu) , saya, Sapruddin Rahim (duduk Gombak dari dulu sekarang dan selamanya, mati pun kat Gombak katanya), Omar (tak tahu mana sekarang), Salehuddin Nasir (dia ni ustaz. ramai anak murid dia, mengajar kuliah Agama. Isteri dan adik ipar saya pun murid dia), Nazri Hassan (tak jumpa lagi selepas final year di universiti) Nazri Yusoff (masih belum kahwin lagi. . putus cinta agaknya ), Jefri bin Muhammad (chef di Shangrilla), Soohaimi Sahibullah (terror dia ni. 2 bini dia sekarang), Mustafa Kamal (tak pernah jumpa dia ni), Johar Ariffin (kerja kat TNB), Sarifudin Angak (tak jumpa dia ni), lekaki tengah (lelaki) Safari Sudin (tak pernah jumpa lagi)

Yang perempuan sebahagian besarnya dah lama tak jumpa. Kalau ada yang jumpa memang dah lain pattern dia orang ni. Yang bercucu pun ada. Tapi ada juga yang ‘steady lagi’

Ya Allah Ya Tuhan lindungilah kawan-kawan yang menjadi pedoman saya semasa saya bersama mereka. Berilah mereka kekuatan dan petunjuk sepanjng mereka hidup di dunia MU Ya Allah.

No comments:

Post a Comment