Sunday, March 14, 2010

Mohd Khairi Yunos

Bekas staff YBK, jawatannya Eksekutif Kanan (Sosial). Secara ringkas tugasnya adalah menyelaras program sosial YBK seperti program sosio-ekonomi, pembangunan desa kasih YBK dan program bina-baru dan baik-pulih rumah keluarga termiskin yang dilaksanakan YBK. Sekarang dah bersara dan hanya melakukan kerja-kerja kampong termasuk jaga cucu di Sabak Bernam. Tadi semasa menghadiri program Hari Keluarga Desa Kasih Merbau Berdarah Sabak Bernam dia turut hadir seperti biasa memberi sokongan moral.
Dia memberi tahu saya bahawa dia telah letak jawatan sebagai ahli jawatankuasa kampong sebab membantah tindakan kerajaan Negeri Selangor ke atas YBK. Saya sangat teruja bila dia berkata, dia dah bertugas dengan YBK (1994-2004) membantu dan melaksanakan program membantu kerajaan membasmi kemiskinan. Jadi dia tidak dapat menerima tindakan YAB Tan Sri Khalid Ibrahim terhadap YBK. Katanya dia tidak mahu bersubahat, dia mahu YBK tabah menentang tindakan zalim Kerajaan Negeri.

Tapi yang saya teruja lagi, ialah apabila dia berkata ada seorang bekas wakil rakyat mengesyorkan supaya YBK patut diserahkan kepada Tan Sri Khalid Ibrahim, katanya.

No comments:

Post a Comment