Saturday, January 3, 2009

Allahyarham Dato Razali Ismail

Pilihanraya Kecil P036 K.Terengganu 17hb Jan 2009 akan datang bukan sahaja suatu manifestasi Malaysia yang mengamalkan kebebasan berpolitik. Kebebasan rakyat untuk memilih dan dipilih sebagai sebahagian proses menentukan kuasa legislative dalam negara. Pilihanraya Kecil P036 K.Terengganu 17hb Jan 2009 bukan sekadar usaha satu kelompok memastikan UMNO atau Barisan Nasional berjaya mengekalkan kerusi yang dimenangi atau peluang PAS merampas kembali dan mengukuhkan 'bargaining-power' dalam PAKATAN RAKYAT seterusnya mempertahankan sebagai parti pembangkang dalam parlimen. Pilihanaraya Kecil P036 K. Terengganu bukan sahaja peluang rakyat K.Terengganu menuntut segala macam desakan yang menyebabkan Kerajaan Pusat Barisan Nasional terpaksa korbankan prinsip demi untuk politik. Malah Pilihanraya Kecil P036 K.Terengganu BUKAN sekadar platform merungkai dan menyelesaikan segala macam masalah sosio-ekonomi setempat yang bersifat semasa.
Pilihanraya Kecil P036 K.Terengganu adalah sebahagian proses pembinaan suatu bangsa Malaysia. Untuk memastikan bangsa Melayu berjaya seperti bangsa-bangsa lain di seluruh dunia, kita perlukan lanskap politik yang kondusif. Kita mahu kerajaan yang stabil dan sentiasa merancang masa depan bangsanya. Untuk memastikan bangsa Malaysia adalah bangsa maju kita perlu suatu pakatan politik yang pragmatik dan berkesan. Kita perlukan suatu kesatuan antara inspirasi rakyat dan dasar pemerintah.
Sekarang pengundi K.Terengganu bertanggungjawab dalam menjayakan proses pembinaan bangsa Malaysia ini. Kita sudah lama tertinggal akibat penjajahan selama 440 tahun. Kita tidak mampu sebarang usaha yang melambatkan pembinaan suatu bangsa Melayu yang berjaya. Kita dalam perjalanan yang betul sekarang. Pengundi K. Terengganu anda mampu menjayakannya. Allahyarham Datuk Razali Ismail telah melakukan apa yang patut. Sedekahkan Al-FATIHAH untuknya.

2 comments:

  1. Orang UMNO kerja buat kerja memenangkan Dato Wan Farid. Jangan datang kempen MT UMNO sudah. Orang PAS memang itulah kerja dia kempen politik dari dulu, sekarang dan selamanya . .

    ReplyDelete
  2. salam../

    syabas untuk rakyat terengganu kerana dapat menikmati "sedikit" keberkatan Allah menerusi kepimpinan sekarang..,

    syabas juga untuk kepimpinan pas terengganu kerana telah berjaya memberikan kemenangan lima negeri bersama PR.

    ana bangga diatas jasa TOK GARU nik aziz ,Tok garu aji adi dan lain lain nama tersohor kepimpinan PAS, yang mempunyai perancangan paling tertinggi yang mampu dicapai oleh pemikiran manusia dialam dunia ini, bagi memertabatkan ISLAM ketahap yang paling mulia?????.

    Realitinya.... "SIAPA" PAS DALAM PAKATAN RAKYAT....

    MENANG SORAK, KAMPUNG TERGADAI.

    HIDUP ANUAR..

    ReplyDelete