Sunday, January 4, 2009

Wan Farid Wan Salleh

Calon Barisan Nasional (BN), Dato Wan Farid Wan Salleh, merupakan calon yang paling layak dan sesuai, jika mengambil kira wakil UMNO parlimen tersebut. Sebagai Ketua UMNO Bahagian beliau berupaya menggerakkan jentera BN dengan komitmen sepenuhnya. Dan sebagai parti yang memerintah sekarang, dia akan mendapat sokongan padu YAB Menteri Besar. BN sudah tentu tidak punya banyak kelebihan kali ini.
PAS pula meletakkan Abdul Wahid Endut YDP PAS Kuala Terengganu yang juga wakil rakyat ADUN Wakaf Mempelam sejak 1990. Dia juga merupakan calon yang tidak kurang hebatnya. Sebagai parti PAS yang pernah memerintah Terengganu 2000-2004, PAS tidak akan ada masalah untuk menjual calon mereka kepada rakyat Terengganu.
Semasa PRU-2008 yang lepas Abdul Wahid Endut tidak bertanding parlimen sebab dia bertanding dan menang dengan undi 9,645 undi kerusi DUN Wakaf Mempelam yang dimenangi sejak 1990. Tapi kenapa BN diwakili oleh Allahyarham Dato Razali Ismail walaupun menang dengan undi 32,562 undi. Kalau kira mudah Dato Wan Farid Wan Salleh, saya rasa tak ada masalah untuk menang. Tapi pilihanraya kecil Kuala Terengganu TIDAK AKAN JADI macam tu. Dato Wan Farid Wan Salleh memang kena kerja kuat. Orang UMNO memang kenal dia. Tapi yang memenangkan calon adalah rakyat bukan ahli UMNO. Jadi sekarang dia kena yakinkan seluruh pengundi Kuala Terenganu bahawa dia adalah pilihan terbaik. SELAMAT BERJUANG BRO.

No comments:

Post a Comment